Instagram to bardzo skuteczny sposób na nagłośnienie działalności Twojej firmy. Jeśli wiesz, jak z tego skorzystać, ten portal społecznościowy daje Ci szansę na zwiększenie swojej widoczności i stopniowe poszerzanie bazy klientów.

Pomaga on w realizacji skutecznej i odpowiedniej strategii treści, która przekona cele do zaangażowania się. Możesz również monitorować tę sieć, aby przeciwstawić się konkurencji, kontrolować reputację swojej firmy i dostosować się do potrzeb klientów.

Instagram zyskuje na popularności ze względu na możliwości biznesowe, jakie oferuje swoim członkom. Przy ponad 500 milionach zalogowanych użytkowników dziennie i 4,2 miliarda sympatyków, żaden inny serwis społecznościowy nie był w stanie dorównać mu pod względem zaangażowania i interakcji.

Pod względem oglądalności jest na drugim miejscu między Facebookiem a Twitterem, ale ma 60 razy większe zaangażowanie i jakość interakcji niż Facebook. Jest on odpowiedni dla wszystkich rodzajów działalności gospodarczej i jest bardziej interesujący dla osób wywierających wpływ niż inne sieci społecznościowe. Dlatego też łatwiej jest zwiększyć swoje szanse na sprzedaż w tym medium społecznym.

Promowanie na Instagramie jest bardzo proste

Zacznij od wybrania nazwy konta, które jest reprezentatywne dla Twojego biznesu i Twojej firmy. Następnie stwórz kompletny profil zawierający logo, zdjęcia typowe dla Twoich produktów lub usług oraz małe atrakcyjne hasła. Możesz również opisać swój biznes w kilku słowach.

Ten mały tekst służy do przyciągnięcia uwagi instagramatorów, ale co ważniejsze, do przekierowania ich na swoją stronę internetową. Jest to jedyny link dostępny z Instagramem, ponieważ nie można przejść z sieci do swojej strony internetowej za pomocą zdjęć swoich produktów. Nadal można użyć podpisu na zdjęciu, aby wskazać jego lokalizację.

Stały link przekieruje czytelnika do najważniejszej strony Twojej witryny, na której znajdziesz wszystko, co chcesz przekazać swoim celom. Natomiast link z możliwością aktualizacji będzie się zmieniał w zależności od ostatnio udostępnianej treści. Ta druga opcja użytkowania jest najbardziej odpowiednia dla blogerów i menedżerów społeczności.

Instagram daje również możliwość posiadania kilku kont z jednego profilu. Wariant ten byłby bardziej przydatny, gdyby firma działała w kilku sektorach biznesowych lub posiadała wiele agencji.

Jeśli chcesz utworzyć konto biznesowe dołączone do konta głównego, wybierz w ustawieniach „Aktualizacja do konta biznesowego”. Następnie połączysz go z Twoją stroną na Facebooku.

Rozwijaj swój profil i lokuj produkty oraz usługi

Rozwój treści musi być oparty na dobrze zdefiniowanej linii redakcyjnej od samego początku. Spróbuj zdefiniować typy tematów, które akceptujesz i które odrzucasz, ich kategorie i ton używany do ich wyrażenia. Na podstawie tych punktów będziesz tworzyć treści i postępować zgodnie z oczekiwaniami.

Instagram oddaje do Ci dyspozycji narzędzia pozwalające na przekazywanie do Twoich celów wartości i specyfiki firmy poprzez odpowiednie treści. Podkreśl atrakcyjne zdjęcia swoich produktów lub usług.

Poprawiasz swoje treści zgodnie z ich sukcesem w sieci i nowymi trendami w preferencjach swoich celów. Zawsze należy brać pod uwagę jakość, kreatywność i adekwatność tego, co promuje się wśród klientów i potencjalnych klientów.

Twoje konto Instagram odzwierciedla wizerunek Twojej firmy. To właśnie w tym sensie należy oferować wyłącznie treści wysokiej jakości. Zdjęcia muszą być ostre i reprezentatywne dla Twojej firmy. W przypadku filmów wideo, obraz musi być zadbany i zrozumiały, a dźwięk dobrze przefiltrowany.

Wiemy, że początki każdego Instagramera czy firmy, która próbuje przyciągnąć do siebie nowych ludzi są ciężkie, ale i na to są sposoby. Wiele osób decyduje się kupić lajki na Instagramie aby od samego początku ich konto wyglądało bardziej autorytatywnie i nie świeciło pustkami. Jest to taktyka dość kontrowersyjna, lecz nawet w świecie show biznesu często stosowana.

Zanim umieścisz swoje zdjęcia, upewnij się, że przekazują one wciągające i łatwe do zrozumienia informacje, które mogłyby zainteresować Twoje cele. Jeśli chcesz je wyróżnić lub retuszować, skorzystaj z efektów dostępnych w Instagramie, ale także z prostych aplikacji przetwarzających.

Dzisiaj biznes kręci się na Instagramie

Aby uruchomić swój biznes na Instagram, Twoje treści muszą być również tak kreatywne, jak to możliwe. Konsumenci są bardziej zainteresowani tym, w jaki sposób prezentowany jest produkt lub usługa i jak duże jest ich zainteresowanie tą prezentacją. Wzbogacenie tła i zadbanie o formę jest całkowicie możliwe po prostu za pomocą smartfona.

Przedstawić również istotne treści, które przyciągają uwagę. To jest wizualna zawartość, która wysuwa na pierwszy plan wszystkie punkty, które sprawiają, że Twoje usługi lub produkty wyróżniają się na tle konkurencji. Kluczem jest wyrażenie w fascynujący i imponujący sposób wszystkich atutów Twojej firmy. Twoja treść musi przekazywać przekonywującą wiadomość, która łatwo przechodzi.

Wreszcie, twoja treść musi pozostać wyjątkowa. To jest bardziej atrakcyjne dla Twojej publiczności Instagram, aby dowiedzieć się, że większość zdjęć można znaleźć tylko na tym portalu społecznościowym. Ogranicz więc pojawianie się tych samych zdjęć na Facebooku i Twitterze. I aby osiągnąć maksymalny sukces, bądźcie regularni w swoich publikacjach.

Angażuj swoich obserwatorów i potencjalnych fanów

Aby Twoje treści odniosły sukces, upewnij się, że są angażujące i zapraszaj swoich subskrybentów do działania. Po pierwsze, musisz stworzyć społeczność, którą zachowasz bez zwłoki. Jest to bardzo ważne, aby mieć dobrą widoczność na tej sieci społecznej.

Następnie, używasz wszystkich opcji Instagram, aby utrzymać swoją społeczność aktywną. Filtry Instagramu są jednymi z najbardziej efektywnych w angażowaniu ludzi. Umieść więc odpowiedni filtr na zdjęciach, a wskaźnik widoczności wzrośnie o 21%. Będziesz też oceniał około 50 komentarzy dziennie.

Możesz używać hashtagów, znanych również jako hashtagi, aby zoptymalizować swoją widoczność w sieci. Postaw na angażowanie hashtagów, które pasują zarówno do pomysłu przekazanego w Twojej treści, jak i do preferencji docelowych odbiorców. Ale używaj ich oszczędnie, bo umieszczenie ponad 15 hashtagów na swoich postach byłoby raczej nudne.

Aby lepiej zaangażować swoich abonentów, stwórz własne hashtagi. Jest to sposób na zaangażowanie społeczności w tematykę Twoich treści. Różne konkursy, publikacje zdjęć, liczba upodobań i komentarzy, nie przegap pomysłu, aby porozmawiać o Tobie na Instagram, zyskasz widoczność. Łatwiej będzie Ci zwiększyć bazę klientów.

Postawy wobec obserwujących

Jeśli Twoi subskrybenci są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami, pokaż im, że ich zaangażowanie było dla Ciebie bardzo ważne. Reaguj na ich komentarze, wspominaj je w swoim, jak to, co mówią o twojej marce…

Wskazane jest nawet umieszczenie zdjęcia opublikowanego przez subskrybenta na Państwa stronie, jeśli jest ono bardzo reprezentatywne dla Państwa firmy lub produktu. Poproś właściciela zdjęcia o zgodę i skorzystaj z okazji, aby mu podziękować i wyrazić swoje zainteresowanie publikacją zdjęcia. Jest to niewielka i skuteczna technika marketingowa służąca do generowania zaangażowania abonentów.

Poszukuj również bezpośrednich informacji zwrotnych od swoich klientów na temat Twoich produktów lub usług. Na przykład, możesz użyć techniki otworkowej, która mówi im o pozytywnej opinii o Twojej marce. Następnie pozwalasz swoim subskrybentom komentować je bezpośrednio, aby zdefiniować poziom swojej publiczności.

Monitorowanie mediów.

Instagram daje Ci możliwość monitorowania mediów. Używasz go do śledzenia opinii na temat swojej zawartości. Aktywny monitoring pomaga również w zarządzaniu publikacjami w oparciu o trendy wśród odbiorców.

Możesz go również wykorzystać, aby nadążyć za konkurencją. W ten sposób będziesz miał okazję obserwować swoją ewolucję w stosunku do liczby swoich subskrybentów, bogactwa upodobań, akcji i komentarzy. Porównaj się z innymi firmami prowadzącymi taką samą działalność jak Twoja i staraj się stopniowo poprawiać.

 

 

 

About The Author