Facebook oprócz profilu prywatnego, na którym umieszczamy treści związane z naszym życiem osobistym, oferuje również możliwość założenia i prowadzenia strony na której będziemy publikować i promować materiały prezentujące naszą markę – firmę, osobę lub

społeczność. Jak przejść przez proces zakładania fanpage’a i na co się przygotować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu :).

Czy warto mieć fanpage na Facebooku?

Marketing internetowy odgrywa dziś bardzo ważną rolę jeśli chodzi o ogólną obecność marki na rynku. Z kolei Facebook to największa platforma społecznościowa na świecie – korzystają z niej ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników (źródło: statista.com). Wszyscy mogą być fanami Twojego fanpage’a, a co za tym idzie – potencjalnymi klientami. Za jego pośrednictwem możesz wpłynąć pozytywnie na postrzeganie promowanej przez siebie marki, zwiększyć rozpoznawalność i co najważniejsze – sprzedaż. Strona która skupia określoną społeczność może sprawić iż nawiążemy kontakt z większą liczbą użytkowników o podobnych zainteresowaniach, będziemy mogli umieszczać ważne dla nich informacje czy organizować związane z tym wydarzenia. Facebook ofiaruje wiele narzędzi, dzięki którym to czym się zajmujesz może zostać przedstawione w ciekawy i warty zapamiętania sposób. To nie tylko posty, ale również kampanie reklamowe – w przeciwieństwie do profilu prywatnego, na fanpage’u możesz tworzyć płatne reklamy oparte na wybranych przez siebie celach.

Zakładamy fanpage krok po kroku

Krok 1. Utwórz stronę

Są trzy miejsca na Facebooku z poziomu których możemy przejść do procesu tworzenia nowego fanpage’a. Pierwszy znajdziemy po lewej stronie panelu po zalogowaniu, na samym dole (zdj. 1), a drugi kryje się w panelu górnym po rozwinięciu (zdj. 2). Trzeci z kolei pojawia się już w momencie wejścia na stronę startową Facebooka (zdj. 3), przed zalogowaniem. Niektórzy myślą iż z tego poziomu możliwe jest stworzenie fanpage’a bez potrzeby posiadania konta na Facebooku, aczkolwiek tuż po wyborze kategorii strony pojawia się okno logowania bądź rejestracji prywatnego konta.

                

Krok 2. Wybierz kategorię

Konfigurację fanpage’a rozpoczynamy od wyboru kategorii (zdj. 4). Co chciałbyś zaprezentować na Facebooku – firmę, określony produkt? Czy może chcesz nawiązać kontakt z większą liczbą użytkowników Twojej społeczności lub promować osobę publiczną lub zespół? To zależy od Ciebie.

Krok 3. Wprowadź nazwę fanpage’a i podkategorie

Ze względu na wybraną kategorię Facebook przyporządkuje nas do dwóch oddzielnych arkuszy, gdzie zostaną przez nas wpisane najbardziej kluczowe informacje

W przypadku obydwu kategorii będą to: nazwa fanpage’a oraz podkategorie, które przybliżą nasz profil działania. W zależności od tego jaki on będzie, Facebook może wymagać od nas dodatkowych informacji, np. dane teleadresowe.

Wybór nazwy fanpage’a jest o tyle istotnym i ważnym krokiem, gdyż jeśli w przyszłości będziemy chcieli zmienić ją bez konsekwencji, będzie to możliwe przy ilości do 200 fanów. Powyżej tego limitu chęć zmiany poprzedzona będzie potrzebą nawiązania kontaktu z Facebookiem i wypełnienia arkuszu z uzasadnieniem dlaczego chcemy ją zmienić.

Po wprowadzeniu tych informacji klikamy „Kontynuuj” i…

Krok 4. Przejdź do swojej nowej strony!

Voila! Znaleźliśmy się na stworzonym właśnie fanpage’u . Przed nami szereg danych do wprowadzenia, które mają na celu sprawić iż będzie wyglądać profesjonalnie już od początku.

Najważniejsze ustawienia

Zdjęcie profilowe może przedstawiać coś co jest najbardziej charakterystyczne dla firmy, marki lub społeczności. Najczęściej wybierane jest logo. Na materiał w tle warto wybrać coś co najlepiej zobrazuje czym się zajmujemy lub wokół czego będzie skupiona grupa fanów. Może to być grafika prezentująca flagowy produkt i hasło reklamowe, albo zdjęcie z wybranego wydarzenia. Możliwości jest wiele.

Facebook przy starcie nowej strony wspiera jego twórcę, podrzucając mu rady co może zrobić by ulepszyć jej ogólny wygląd, a później zamieszczane na nim treści. Tak też jest w tym przypadku (zdj.8) . Możemy ustawić jakie CTA będzie zachęcało użytkowników do podjęcia interakcji z fanpage’em (zdj. 9). Pozostaje też szereg ustawień, które możemy moderować już w trakcie prowadzenia strony na Facebooku (zdj. 10).

 

Brawo! Stworzyłeś od podstaw swojego pierwszego fanpage’a. Życzymy sukcesów w prowadzeniu i żadnych przeszkód ;).

About The Author