Google Ads to system reklamowy, którego popularność nie słabnie. W dużej mierze słynie on ze swojej wszechstronności – umożliwia bowiem tworzenie kampanii bardzo zróżnicowanych, w których dokładnie można sprawdzić za co płacimy i czy jest to opłacalne. Kampanie można uruchomić i czerpać z nich korzyści niemalże natychmiast. Jest to więc odpowiednia reklama dla firm, które dopiero startują i które chciałyby od razu pozyskiwać klientów. Trzeba jednak przyznać, że aby móc w pełni docenić wszystkie zalety tego systemu reklamowego- trzeba wiele na jego temat wiedzieć, a taka specjalistyczna wiedza wcale nie jest łatwa do pozyskania szybko i na już. Sprawa jest tym poważniejsza im większy budżet zakłada taka kampania reklamowa, a co za tym idzie- kiedy ryzyko jest już większe.

Są osoby, które próbują na własną rękę stworzyć i poprowadzić dla swojej firmy najprostszą z możliwych kampanii w Google Ads – w sieci wyszukiwania. Utarło się, że być może wystarczy przeklikać kilka okien, aby stworzyć kampanię generującą duże zyski. Nic bardziej mylnego. Powodem podjęcia samodzielnych działań może być niechęć do współpracy z agencją, niski budżet lub (co najczęściej ma miejsce w praktyce) chęć zaoszczędzenia na specjaliście, który zrobiłby to za nas. W efekcie jednak być może nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, ale tracimy wiele, co też nie powinno dziwić- specjalista zawsze będzie w stanie wykorzystać znacznie więcej możliwości niż osoba, która dopiero założyła konto w systemie i dodała kilka pierwszych słów kluczowych. Dlaczego jeszcze nie warto oszczędzać i już na starcie podjąć współpracę z agencją reklamową?

Kampania skrojona na miarę potrzeb- tylko taka będzie efektywna  

O ile można na szybko sprawdzić, w jaki sposób dodać słowa kluczowe i uruchomić najprostsza kampanię, o tyle trudniej będzie nam w taki sposób zaprojektować kampanię, aby była faktycznie tą najskuteczniejszą pod kątem naszej działalności, charakteru sprzedawanych produktów czy specyfiki samej branży. Do tego konieczna jest też dobra znajomość całego systemu reklamowego oraz możliwości, jakie daje. Specjaliści pracujący w agencjach reklamowych mają doświadczenie, na podstawie którego od razu mogą doradzić klientowi, jakiego rodzaju typ kampanii okaże się dla najskuteczniejszy. Specjaliści wiedzą też, w jaki sposób działa Google Ads, jakie kroki mogą szybko doprowadzić klienta do wydania budżetu bez odpowiedniego zwrotu, a jakie od razu będą strzałem w dziesiątkę. Słowo „wiedzą” jest tutaj kluczowe, gdyż podejmując współpracę z agencją sem właśnie za tę „wiedzę” płacimy i nigdy nie są to pieniądze wyrzucone w błoto.

Najprostsza kampania tekstowa w sieci wyszukiwania to przecież nie jedyna możliwość Google Ads. System reklamowy daje też szansę kreowania kampanii banerowych GDN, reklam video w serwisie You Tube, reklam produktowych dedykowanych branży e-commerce czy też reklam typu Discovery. To także szansa na zaprojektowanie i wcielenie w życie skutecznej kampanii remarketingowej, jeśli tylko taka będzie odpowiednia dla naszych celów. Inna będzie więc strategia reklamy dla ogólnopolskiego biura podróży, a inna dla lokalnego sprzedawcy z niewielkiej miejscowości pod Warszawą. Inaczej będzie się generować sprzedaż w przypadku dużego sklepu internetowego, a inna będzie promocja usług prawniczych. To dopasowanie do potrzeb nie jest więc tylko sloganem, którym reklamują się specjaliści- to ważna rzecz, która naprawdę wpływa na realne zyski z takiej kampanii. I tutaj ta wiedza i doświadczenie, jakim dysponuje specjalista z agencji marketingu internetowego bywa nieoceniona- pozwala bowiem dopasować rodzaj reklamy do biznesu tak, aby rzeczywiście można było z takiej kampanii wycisnąć ile tylko się da i ograniczyć ewentualne błędy i połyki, które mogłyby się zdarzyć kosztem naszego budżetu reklamowego.

Specjalista pokaże Ci, że to się opłaca nawet jeśli Ty tego nie widzisz

Włączasz reklamę i co dalej? Podejmując się współpracy z agencją reklamową możesz liczyć na regularne raporty oraz dokładne statystyki związane z tym, jaka jest skuteczność kampanii. Obok suchych danych zawsze możesz liczyć na interpretację wskaźników i na tzw. wskazanie palcem na to, co naprawdę jest ważne. W gąszczu wykresów i statystyk łatwo jest się zgubić nie wiedząc do końca, co warto poddawać analizie. A przecież to jedna z największych zalet tego typu kampanii- są mierzalne, można dokładnie zobaczyć, za co się płaci i jaki jest możliwy zwrot z inwestycji.

Bardzo często niewielka wiedza o tym systemie reklamowym i słaba analityka internetowa sprawiają, że nie wiemy w ogóle w jaki sposób zmierzyć, czy reklama się nam opłaca. Tym samym nie jesteśmy w stanie wykorzystać jej potencjału. Myślimy, że nie działa i rezygnujemy. Tymczasem, współpraca z agencją reklamową to szansa na to, aby przekonać się o skuteczności Google Ads.

W przypadku współpracy z agencją możesz mieć pewność, że zawsze ktoś trzyma rękę na pulsie

Przedsiębiorcy to raczej osoby dość mocno zapracowane, bardzo często więc nie mają dostatecznie dużo czasu na to, aby wszystko sprawdzać i kontrolować. Tymczasem, regularna optymalizacja prowadzonej kampanii Google Ads jest bardzo ważna. Pozwala sprawdzić, czy słowa kluczowe są dobrze dobrane, czy budżet jest wydatkowany w odpowiednim kierunku, czy reklamy są atrakcyjne z punktu widzenia użytkownika. Daje szansę realnej oceny sytuacji i możliwość poprawienia/ zmodyfikowania wstępnych założeń. Regularne wykluczanie fraz, które nie są odpowiednie pozwala kierować taką kampanią w sposób jak najbardziej wydajny, co przyczynia się do wzrostu efektywności reklam. Systematycznie wykonywane raporty, sprawdzanie ustawień konta oraz wprowadzanie modyfikacji w sytuacji, kiedy są potrzebne- to klucz do sukcesu każdej kampanii.

Czujesz się przekonany do tego, aby podjąć współpracę z agencją reklamową? Tak naprawdę w praktyce szybko można przekonać się o tym, że taka współpraca ma jeszcze więcej korzyści. Na taką współpracę decydują się Ci, którym naprawdę zależy na sukcesie takiej kampanii i którzy na pierwszym miejscu stawiają efektywność wszelkich prowadzonych działań. Czas więc pomyśleć o swojej pierwszej kampanii reklamowej w sieci na poważnie.

About The Author