Rozpoczęcie swojej działalności gospodarczej w internecie wymaga podjęcia na samym początku bardzo ważnej decyzji – jest to wybór platformy sprzedażowej. Istnieje ich bardzo wiele, różnią się przede wszystkim możliwościami, przeznaczeniem i ceną. Niektóre z nich mogą być też trudniejsze w pozycjonowaniu strony. Co wziąć pod uwagę przy wyborze? Która z nich będzie najlepsze – Shoper, Prestashop, Woocomerce, czy może Magento?

Sklepy internetowe – co jest ważne?

Firmy stacjonarne bez wątpienia przenoszą się do internetu. Często sklepy stacjonarne służą jedynie do zobaczenia jak wygląda dany produkt, a zakupy dokonywane są online. Dlatego warto wyposażyć swoją stronę w dobrą platformę sprzedażową.

Niektóre z nich online są darmowe i stosunkowo łatwe w instalacji oraz obsłudze. Dlatego jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z handlem przez internet, warto zastanowić się nad wyborem bezpłatnego sklepu. Pozwoli on na sprawdzenie, czego oczekujesz od platformy, jakie funkcjonalności są potrzebne oraz jakie statystyki przydają się do analizy danych ze sprzedaży bez ponoszenia żadnych kosztów.

Sklepy internetowe powinny być z jednej strony przyjazne dla osób, które je obsługują, z drugiej jednak strony najważniejsi są klienci, którzy będą z nich korzystali. Liczy się więc przede wszystkim bezpieczeństwo, wygląd i łatwość obsługi. Cenne jest też to, aby współpracowały z wyszukiwarkami i pomagały pozycjonować stronę.

Do najpopularniejszych platform sprzedażowych należy Shoper, PrestaShop, WooCommerce oraz Magento. Wszystkie niosą ze sobą wartościowe korzyści, różnią się jednak szczegółami, które dotyczą specyficznych wymagań, jakie ma firma.

Shoper

Platforma sprzedażowa Shoper jest płatna, jednak zainteresowani mogą przetestować go w dwutygodniowym okresie próbnym. Ma wbudowanych bardzo wiele funkcji, które są przydatne przy prowadzeniu sklepu. Dodatkowo posiada gotowe szablony graficzne, jest prowadzony na polskich serwerach, a także jest zintegrowany z działaniami usługodawców, takich jak Facebook, Allegro, PayU, PayPal, DotPal, Poczta Polska oraz InPost.

PrestaShop

Platforma PrestaShop również posiada wiele korzystnych rozwiązań, przydatnych przy prowadzeniu sklepu internetowego. Przede wszystkim zapewnia ogromne wsparcie przy optymalizacji sklepu pod kątem SEO, pozwala sprawnie zarządzać zamówieniami, katalogami produktów, dostawami i płatnościami (PayPal, Przelewy24, karty kredytowe) oraz obsługuje różne wersje językowe.
Standardowa wersja sklepu opartego na PrestaShop daje możliwość ustawienia wielu ważnych elementów pod kątem SEO takich jak tytuł, opis strony oraz przyjazny adres URL.

Wartościowe jest również to, że PrestaShop ciągle udoskonala podstawowe oprogramowanie, sugerując się opiniami i informacjami, które użytkownicy wymieniają na forach.

WooCommerce

Początkowo proste rozszerzenie WordPressa, WooCommerce może się obecnie pochwalić obsługą około 30 procent całego rynku sklepów online. O zadowoleniu użytkowników świadczy 50 milionów pobrań tej platformy sprzedażowej. Społeczność, która rozwija się wokół WooCommerce sprawia, że do wyboru dostępne są setki różnych rozszerzeń. Zwiększają one funkcjonalność sklepu internetowego, ponieważ usprawniają procesy płatności, dostaw czy zarządzanie katalogami produktów.

Magento

Magento posiada dobrze rozbudowane wsparcie pozycjonowania strony pod kątem SEO, funkcjonalne systemy do zarządzania dostawami, zamówieniami i płatnościami, a także narzędzia do sprawnej obsługi klienta, tworzenia raportów oraz modyfikowania katalogu produktów. Z tego powodu Magento wymaga bardzo wydajnego, a przez to droższego, serwera do działania.

Podsumowując…

Omówione wyżej platformy sprzedażowe najlepiej sprawdzą się w przypadku małych i średnich sklepów internetowych. Wybór właściwej z nich jest kwestią bardzo indywidualną, która powinna być dopasowana do specyfiki danego przedsiębiorstwa. Dlatego w miarę możliwości najlepiej prowadzenie takiego sklepu zlecić profesjonalnej agencji, która nie tylko go utworzy, ale także zajmie się jego kompleksową obsługą. Ze swojej strony polecamy tę agencję – tworzenie sklepów internetowych Kraków.

About The Author