Etykiety samoprzylepne wykorzystywane są w wielu branżach. Uwzględnia się je przy projektowaniu opakowań kosmetyków, alkoholu, leków i produktów spożywczych. Do głównych zalet takich etykiet można zaliczyć funkcjonalność i możliwość przekazania informacji marketingowej.

Czym są etykiety samoprzylepne i jakie mają zalety?

Etykiety samoprzylepne służą przede wszystkim do identyfikacji produktów, a więc spełniają funkcję marketingową, reklamową i promocyjną, a także informacyjną. Etykiety samoprzylepne nazywane są również naklejkami lub stickerami, a ich najważniejszą cechą charakterystyczną jest to, że są pokryte warstwą kleju. Takie etykiety bardzo dobrze znoszą różne czynniki atmosferyczne, zwłaszcza zmiany temperatury. Można więc nimi okleić np. produkty, które trzyma się w chłodniach. Graficy mają właściwie nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o projektowanie tego, co znajdzie się na etykiecie. Z marketingowego punktu widzenia ważne jest, aby było tam logo firmy, nazwa produktu, a także grafika lub informacje dotyczące zalet danego produktu. Korzystając z profesjonalnej drukarni cyfrowej, szybko można otrzymać dużą liczbę etykiet, ponieważ wykonanie ich nie jest bardzo czasochłonne. Można wyróżnić trzy główne rodzaje etykiet samoprzylepnych:

  • peel off, czyli etykiety składające się z kilku warstw, najczęściej wykorzystywane są w branży kosmetycznej i farmaceutycznej;
  • etykiety sandwich, na których można zamieścić informacje po obu stronach i niektórzy producenci umieszczają tam kod QR;
  • etykiety booklet, które są w formie harmonijki i przypominają małą książeczkę.

Warto pamiętać o tym, aby dopasować rodzaj etykiety nie tylko do swojego produktu, lecz także do branży. Więcej na temat etykiet samoprzylepnych można znaleźć na stronie: https://unilogo-drukarnia.pl/technologia/etykiety-samoprzylepne.

Jaką etykietę samoprzylepną wybrać?

Wybierając etykietę, należy zastanowić się nad konkretnym projektem i nad tym, jak opakowanie będzie wyglądało na półce sklepowej. Trzeba wziąć pod uwagę rozmiar etykiety, materiał, z jakiego ją wykonano, kształt, a także kolorystykę. Warto zapytać specjalistów o to, jak powinno wyglądać opakowanie produktu i cały czas współpracować z profesjonalnym grafikiem. Dobrze jest zastanowić się również nad rodzajem kleju, ponieważ na rynku dostępne są kleje mocne, które sprawdzają się przede wszystkim w branży budowlanej, oraz kleje słabe przeznaczone na opakowania np. napojów gazowanych. Ten drugi rodzaj etykiet można z łatwością odkleić i dzięki temu wykorzystać daną butelkę ponownie. Warto pamiętać, że etykiety powinny zawierać jak najefektywniejszy przekaz marketingowy, a dodatkowo pełnić funkcję informacyjną, czyli przekazywać dane na temat zawartości kalorii i składników odżywczych, a także sposobu korzystania z danego produktu.

About The Author

Przypisane do kategorii: Biznes