Wszystkie sektory branży modowej mobilizują swoje siły już końcem lata, gdy wprowadzają nowe i często bardzo prestiżowe kolekcje na sezon jesienno-zimowy. Ile średnio wydaje się w tym okresie na reklamy? Który sektor ma największy udział w rynku? Co tak naprawdę proponują jesienne spoty?

Reklamy firm odzieżowych

Branża odzieżowa z roku na rok zwiększa środki przeznaczane na reklamy, średnio o 20% co sezon jesienno-zimowy. Badania pokazują, że najczęściej ich budżety finansują miejsca reklamowe w magazynach i czasopismach, mniej chętnie przeznacza się je na spoty telewizyjne czy reklamy internetowe. Budżety reklamowe w drugiej połowie roku wynoszą średnio 60-70 mln zł, a zdarza się, że przekraczają nawet 80 mln zł.

Branża modowa w sezonie jesiennym

Firmy odzieżowe, tak jak inne z branży modowej, uzależnione są przede wszystkim od sezonów. Wyróżnia się tę wiosenną (przeważnie przechodzi bez większego echa), letnią (świetne pole do popisu dla projektantów) oraz jesienno-zimową (uważana za najbardziej prestiżową w całym roku i przełomową dla firm odzieżowych). Jesienne kolekcje pojawiają się w sklepach na przełomie września i października, jednak ich reklamy często ukazują się już w sierpniu.

Mimo wszystko największy wzrost notuje się w okresie przedświątecznym, gdy na reklamy przeznacza się rekordowe sumy. Te jesienne stanowią więc dopiero rozgrzewkę przed listopadem i grudniem.

Przekaz kampanii jesiennych

Kampanie jesienno-zimowe uważane są za największe i najbardziej prestiżowe, ponieważ jest to najbardziej przejściowy okres w ciągu roku. Ze względu na koniec wakacji, powroty z urlopów, zmieniającą się pogodę, brak słońca i narastający chłód w ludziach tworzy się naturalne poczucie przybicia i zagrożenia.

Firmy odzieżowe i producenci odzieży męskiej, zdając sobie z tego sprawę, nie reklamują swoich produktów jedynie jako ciepłych czy wysokiej jakości. Plakaty i spoty tworzone są w taki sposób, że klient ma poczucie, że nie kupuje jedynie świetnego, ciepłego czy modnego swetra – sugerują, że razem ze swetrem będzie mu przytulniej, lepiej oraz bezpieczniej.

About The Author