Zadowolenie klientów to jeden z podstawowych czynników, na podstawie których osoba obsługiwana decyduje się skorzystać z usług lub nabyć produkt ponownie. Jak się okazuje, to właśnie profesjonalna, zaangażowana obsługa – pozwalająca na sprawne i bezproblemowe załatwienie nurtującej klienta sprawy – jest wskazywana jako jedna z najistotniejszych kwestii w procesie tworzenia relacji z klientem (co przekłada się między innymi na polecanie produktów i usług tak zwaną “pocztą pantoflową”). Na zadowolenie klientów składa się całe mnóstwo czynników – a odbiór obsługi jako przeciętnej, dobrej czy bardzo dobrej uwarunkowany jest nie tylko indywidualnymi preferencjami klienta, ale również pewnymi, wypracowanymi na przestrzeni lat standardami.

Na czym polega dobra obsługa klienta?

Aby móc odpowiedzieć na pytanie o dobrą obsługę klienta – warto samemu zastanowić się czego dokładnie oczekujemy w momencie, kiedy korzystamy z określonych usług. Zapewne większość z nas wskazałaby na szybką, sprawną i wygodną możliwość załatwienia sprawy – a co za tym idzie, na oszczędność czasu, energii i pieniędzy. Nie bez powodu osoby działające w różnych branżach decydują się na skorzystanie z coraz to nowszych propozycji, mających na celu usprawnienie obsługi klienta, wpływając jednocześnie na zadowolenie osób, korzystających z ich usług. Nowocześni, świadomi standardów obsługi przedsiębiorcy nie boją się sięgać po praktyczne rozwiązania – takie jak między innymi system do sprzedaży biletów, pozwalający na uniknięcie kolejek czy okazanie dokumentu na telefonie czy tablecie. Nowoczesny system do sprzedaży biletów Ekobilet gwarantuje możliwość skorzystania z konkretnej usługi – na przykład obejrzenia meczu na żywo czy zobaczenia interesującej wystawy – między innymi bez konieczności długiego oczekiwania na zakup wejściówki czy posiadania przy sobie biletu w formie papierowej. Co ciekawe, system do sprzedaży biletów daje użytkownikom możliwość wejścia na kilka wydarzeń – korzystając zaledwie z jednego biletu. Osoby, którym zależy na rozwoju biznesu bez wątpienia powinny rozważyć wprowadzenie tego typu systemu – tak, aby w pełni zaspokoić oczekiwania swoich klientów.

Jak poprawić obsługę klienta?

Zdarza się, że przedsiębiorcy, których zyski znacząco spadły zastanawiają się nad poszerzeniem oferty, wyjściem do klienta z nowymi propozycjami czy możliwościami zaskoczenia osób dotychczas korzystających z ich usług – podczas gdy źródła problemu należy dopatrywać się zupełnie gdzie indziej. Jakościowa, profesjonalna, a przede wszystkim sprawna obsługa klienta często wydaje się być zaniedbana czy zapomniana przez organizatorów – którzy nadmiernie skupiają się nad samym w sobie wydarzeniem czy widowiskiem sportowym / artystycznym. Jak się jednak okazuje, jakość i emocje towarzyszące wystawom, koncertom czy meczom to zaledwie jeden z wielu aspektów, mających wpływ na finalny odbiór usługi – na których czele znajduje się właśnie wyżej wspomniana obsługa klienta. Dziś, w dobie nowoczesnych, komfortowych rozwiązań całe mnóstwo klientów nie wyobraża już sobie długiego czekania w kolejkach czy braku możliwości zakupu biletu online – większość z nas żyje szybko i dynamicznie, dlatego tak ważne jest, aby organizatorzy imprez sportowych czy artystycznych również szli z duchem czasu. To właśnie wygodny system do sprzedaży biletów może okazać się krokiem milowym w rozwoju biznesu – zaspokajając potrzebę szybkiego i bezproblemowego zakupu biletu, na którą tak często wskazuje wiele klientów.

Jak mówi popularne powiedzenie – “klient nasz pan!”. Zarówno właściciele, jak i managerowie galerii sztuk, klubów sportowych, muzeów czy innych – związanych ze sprzedażą biletów – miejsc bez wątpienia powinni zwrócić szczególną uwagę na sposoby poprawy obsługi klienta. To właśnie wysokiej jakości, ukierunkowana na potrzeby klienta obsługa może zdecydować o tym czy dotychczas odwiedzający nas klient zdecyduje się skorzystać z wydarzenia po raz kolejny.

About The Author