Strategia paperless z roku na rok zyskuje na popularności. Szczególnie w nowoczesnych przedsiębiorstwach coraz częściej rezygnuje się z drukowanych dokumentów, zastępując je wersją cyfrową. Jakie korzyści może przynieść takie podejście i jak wdrożyć je w swojej firmie?

Firma bez papieru – na czym to polega?

Zarówno w firmach, jak i w administracji publicznej nie brakuje osób preferujących prowadzenie dokumentacji w formie drukowanej. Przewagę jednak stanowią świadomi przedsiębiorcy i pracownicy, którzy nie chcą marnować papieru. To właśnie im bliski będzie trend paperless, którego jednym elementów jest biznes bez papieru. Strategia ta opiera się na redukcji ilości dokumentacji papierowej na rzecz elektronicznych procesów biznesowych. Dla przykładu może bazować na digitalizacji dokumentów, elektronicznej wymianie umów czy prowadzeniu elektronicznego biura obsługi klienta.

Dlaczego warto zredukować ilość papieru w przedsiębiorstwie?

Biznes bez papieru to idea przyjazna środowisku naturalnemu, która samej firmie może zapewnić sporo dodatkowych korzyści. Decyzja o wdrożeniu polityki paperless wiąże się z koniecznością wprowadzenia zastępczych rozwiązań technologicznych, dzięki którym procesy biznesowe mogą przebiegać znacznie sprawniej. Elektroniczny przepływ danych, możliwość przeniesienia kontaktów z kontrahentami do sieci, uporządkowanie dokumentów i dostęp do całości dokumentacji z jednego miejsca – wszystko to prowadzi do oszczędności czasu i pieniędzy. Jakie narzędzia mogą nam w tym pomóc?

Narzędzia pomocne w prowadzeniu firmy w duchu paperless

Liderem na polskim rynku paperless jest firma Paperless Lite, która swoim klientom proponuje trzy kluczowe narzędzia wspierające prowadzenie biznesu bez papieru.

Podpis elektroniczny eSign Lite

Wykorzystanie elektronicznego podpisu oznacza wyjątkową elastyczność, wynikającą chociażby z możliwości zawierania umów z dowolnego miejsca. Podpis można złożyć za pośrednictwem przeznaczonej do tego celu platformy internetowej bądź też na tablecie. Każdy podpisany dokument zabezpieczany jest certyfikatem cyfrowym. Pliki generowane są w formacie PDF i przysyłane bezpośrednio do wskazanego kontrahenta.

Elektroniczna wymiana dokumentów firmowych EDI Lite

To sposób na zautomatyzowanie procesów biznesowych. Prosta w obsłudze platforma B2B pozwala na generowanie i edytowanie takich dokumentów, jak faktury, korekty, zamówienia, noty księgowe czy korygujące, a także ich przesyłanie i odbieranie. Narzędzie dodatkowo można zintegrować z firmowym systemem biurowym, by zyskać dostęp do całej dokumentacji z jednego miejsca.

Elektroniczne biuro obsługi klientów eBOK Lite

Serwis online, poprzez który klient zyskuje dostęp do swoich rozliczeń, statusów płatności, aktualności czy salda rozrachunków oznacza znacznie mniej pracy po stronie twoich pracowników. eBOK Lite daje także dostęp do wszystkich informacji o klientach, wraz z możliwością przesyłania im przypomnienia o płatnościach lub innych wiadomości.

Materiał reklamowy.

About The Author

Przypisane do kategorii: Biznes