Sezon urlopowy wcale nie musi oznaczać mniejszej sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Pozwól pracowniom na zasłużone wyjazdy i postaw na inteligentne oprogramowanie call center, które obsłuży dzwoniących na infolinię klientów w systemie 24/7.
Outsourcing call center na voicebota jest coraz popularniejszym zjawiskiem. Korzystają z niego globalne marki, jak i lokalnie biznesy rodzinne, które stawiają na wysoką jakość obsługi klienta. Nowoczesna technologia z dziedziny Conversational AI oparta o rozpoznawanie mowy, mechanizmy sztucznej inteligencji czy uczenie maszynowe udowadnia, że potrafi efektywnie zmieniać sposób funkcjonowania biznesu. Umożliwia poprawę komfortu pracy pracowników etatowych, zwiększa zadowolenie klientów mających styczność z marką, a firmie przynosi wymierne korzyści finansowe.
Systemy call center przydadzą się w sezonie ogórkowym
Voiceboty rozładowują wirtualne kolejki na infolinii, które często pojawiają się w czasie wyprzedaży i czyszczenia magazynów, ale także w okresie przedświątecznym czy sezonie urlopowym, gdy etatowych pracowników jest mniej. Pracownicy działu obsługi klienta mają wtedy pełne ręce roboty, a do tego wciąż odbierają połączenia od klientów mających pytania o dostępność towaru, sposób wysyłki, długość oczekiwania na realizację zamówienia czy politykę zwrotów.
Gdy klienci usłyszą w słuchawce nudną, wciąż powtarzającą się melodię lub sygnał zajętej linii, porzucą stronę internetową sklepu i raczej już nie wrócą. W końcu ich czas jest zbyt cenny, by marnować go na czekanie, gdy wokół tyle innych dostępnych opcji.
Aby nie tracić klientów postaw na nowocześnie rozwiązania typu voicebot AI, który efektywnie wspiera pracę działu obsługi klienta oraz konsultantów pracujących na infolinii przejmując na siebie prowadzenie powtarzalnych rozmów z klientami. Może wykonać w minutę do 100 rozmów jednocześnie. Odpowie, zada pytania, wytłumaczy, umówi lub zmieni termin wizyty. Zawsze będzie miły, sympatyczny i empatyczny, nie da wyprowadzić się z równowagi, nie miewa gorszego dnia.
A działając na wcześniej opracowanych skryptach i scenariuszach rozmów, które zostały przygotowane w oparciu o sposób komunikacji danej marki, masz pewność, że firmowy voicebot wpłynie pozytywnie na postrzeganie firmy. Zwłaszcza, że jak pokazują obecne badania, klienci nie boją się rozmowy z voicebotami i chatbotami, a nawet coraz częściej oczekują takiego sposobu kontaktu z marką. W końcu łatwo przyzwyczajamy się do tego, co wygodne i przynosi oczekiwane efekty.
Outsourcing call center zwiększa jakość obsługi klienta
Voiceboty pracują w systemie 24/7, dostępne są więc wieczorami, w święta i weekendy, czyli wtedy, gdy do sklepu wpływa najwięcej zamówień. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym potrafią prowadzić naturalną konwersację, rozpoznają pytania otwarte i zamknięte oraz intencję rozmówcy. Rozumieją mowę potoczną, slang, gwarę oraz dostosowują się do sposobu mówienia klientów marki. Gdy trafią na klienta z problemem wymagającym specjalistycznej wiedzy lub umiejętności przekierowują rozmowę do konsultanta. Jednak zdecydowana większość konwersacji kończy się powodzeniem i rozwiązaniem problematycznej kwestii, z którą dzwonił klient.
Systemy call center rozpoznające mowę, oprócz wspierania procesu sprzedażowego, mogą także zająć się obsługą posprzedażową, czyli przeprowadzić ankietę badającą poziom satysfakcji klienta, zweryfikować bazę zebranych leadów, przypomnieć o przedłużeniu umowy czy o zmianie jej warunków.
Outsourcing call center wykorzystywany jest także w kampaniach marketingowych, gdzie dedykowana danej grupie klientów oferta może zostać zaprezentowana w pełni automatycznie.
Voicebot może być też „zatrudniony” jako e-windykator, który przypomni o terminie upływającej płatności oraz uzyska informację o deklarowanym terminie spłaty należności.
Działy HR i kadry mogą wykorzystać natomiast voice bota do pomocy w procesie rekrutacji. Technologia wykorzystująca rozpoznawanie mowy jest również przydatna, gdy trzeba sprawdzić zainteresowanie osób, które wysłały swoje CV na dane stanowisko. Voicebot zadzwoni do kandydatów i zrobi to w krótszym czasie niż specjaliści z działu kadr. Za to oni zyskają czas na prowadzenie kolejnych etapów rekrutacji, które wymagają specjalistycznej wiedzy i umiejętności.
Voicebot – zobacz, jak robi to konkurencja
O tym, że rozwiązania typu Conversational AI działają, możesz przekonać się podglądając innych. Voiceboty na infolinii oraz chatboty na live chatach wykorzystują różnej wielkości firmy z wielu branż. Wcale nie trzeba być globalną korporacją, aby automatyzować wybrane procesy w prowadzonej przez siebie działalności. Zwłaszcza, że dostawca przeprowadza wdrożenie voicebota AI, którego można dowolnie modyfikować pod wymogi firmy wykorzystując gotowe biblioteki złożone z ponad 20 000 faktów i miliony historycznych rozmów. W ramach współpracy dostajesz całe, kompletne i działające rozwiązanie na jednej platformie z pełnym dostępem do samodzielnego zarządzania treściami i wyglądem botów. A pół-gotowe moduły i scenariusze umożliwią uruchomienie własnego voicebota nawet w 15 minut!
Rozwiązaniami szytymi na miarę mogą pochwalić się urzędy miast, z gdyńskim magistratem na czele, który wykorzystał outsourcing call center na infolinii urzędu, dzięki temu pracownicy zamiast odbierać i odpowiadać na wciąż powtarzające się pytania interesantów, zyskali więcej czasu na pracę zgodną z ich kompetencjami. Obok instytucji publicznych, z systemów call center korzystają salony piękności czy przychodnie, w których termin wizyty umawia się wykorzystując voiceboty. Podobne rozwiązanie proponuje firma Emka zajmująca się gospodarką odpadami medycznymi. Wykorzystała oprogramowanie call center do poprawienia sposobu komunikowania się z klientem oraz skrócenia czasu oczekiwania na infolinii, a także zwiększenia sprzedaży i zbierania zamówień.
Mnogość zastosowań udowadnia jedno – to voicebot działa i przynosi konkretne efekty, wykorzystaj go!