Domena jest tak ważna dla strony internetowej, jak dla człowieka jego nazwisko. To nic innego jak element PR i ważny czynnik przyczyniający się do budowania marki. Jeżeli nazwa adresu www jest dobrze dopasowana do charakteru witryny, śmiało możesz liczyć na sukces w sieci. Czym zatem w praktyce kierować się, dokonując selekcji dostępnych wariantów nazewnictwa? Więcej poniżej.

Klucz do biznesu online

Jeśli dopiero rozważasz opcję założenia swojemu biznesowi strony internetowej, koniecznie ostrożnie podejdź do tematyki wyboru domeny. Im lepsza, w odniesieniu oczywiście do rodzaju strony którą ma określać i tego, co się na niej znajduje, tym automatycznie większa szansa na jej powodzenie i trafienie w gusta internautów. Ponadto nie zapominajmy również i o tym, że umiejętny dobór domeny sprzyja branży SEO, a więc jest na plus jeśli chodzi o zapewnienie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Wreszcie, umiejętnie dostosowane nazewnictwo witryny internetowej daje szansę wybić się ze swą działalnością i usługami na tle silnej konkurencji rynkowej, przekonując potencjalne grono użytkowników, że to właśnie nasza firma jest w danej dziedzinie zdecydowanie najbardziej wiarygodna oraz sprawdzona i warta ich zaufania. Internet ma kolosalny wpływ na sukces w biznesie i w tym wypadku nie ma najmniejszego znaczenia fakt, czy ze swą wirtualną propozycją wychodzimy na skalę globalną, czy lokalną.

Domena a SEO

Specjaliści od SEO jak najbardziej zalecają, aby właściciele stron www decydowali się na przemyślane nazwy dla swych stron www. Powód? Łatwiejsze pozycjonowanie takiej witryny, która jest opatrzona „dobrą” domeną oraz lepsze postrzeganie serwisu przez roboty Google. Jak jednak rozumieć owe „dobre” nazewnictwo? Co to znaczy, że określony adres kwalifikuje się jako „dobry”? Przede wszystkim chodzi o to, żeby domena była łatwa w zapamiętywaniu przez internautów. Do tego natomiast nie może być szczególnie długa i skomplikowanie brzmiąca. Kolejna kwestia to postawienie na proste wyrażenie, niekoniecznie obcojęzyczne, bo przecież nie wszyscy biegle władają językiem obcym, by umieć poprawnie wklepać słowa nie polskie w wyszukiwarkę i utrwalić je w pamięci. Konieczne jest też postawienie na pewne kryteria wyboru domeny, a mianowicie – albo idziemy w nazwy nawiązujące w jakiś sposób do nazewnictwa naszej marki, naszych danych personalnych itd., albo stawiamy na powiązanie wybieranej domeny z branżą działalności. Jeśli typujesz określony adres www, nie dziw się, że internauta spodziewa się, że po przekierowaniu na witrynę znajdzie na niej ten typ produktów, czy usług, które widnieją w nazwie strony. Dlatego też nie powinniśmy wybierać zupełnie przypadkowo, a nie posiadając w tej dziedzinie żadnej wiedzy i doświadczenia, warto poprosić o wsparcie ekspertów takich jak przykładowo rekomendowana marka Linuxpl.com.

About The Author

Przypisane do kategorii: Biznes