Jeśli chcesz zarabiać i odnosić profity z inwestycji w płatną reklamę to musisz wiedzieć, jak działać z Google Ads, by być zadowolonym. Ten płatny system reklamy Google, jest bowiem jednym z najbardziej liczących się, skutecznych i doprecyzowanych pod względem sprzedaży. Aby z niego korzystać, warto jednak dowiedzieć się nieco więcej.

Google Ads to system płatnej reklamy, pochodzący bezpośrednio od Google, czyli właściciela jednej z najbardziej rozpoznawanych wyszukiwarek świata. Ten format reklamy, choć może być określany różnie, jest najbardziej skuteczny, a przede wszystkim umożliwia tworzenie nienachalnych komunikatów, które faktycznie trafiają do potencjalnej grupy wybranych użytkowników. Reklama Google Ads, pod warunkiem odpowiedniego przygotowania, jest bardzo intuicyjnym narzędziem promocji i łatwym do kierowania dla klientów, ważne jednak, by posiadać o nim choć podstawową wiedzę.

Jak reklamować się w Google? Google Ads, odpowiedzią na wszystkie bolączki

Choć kontekstowych form reklamy internetowej nie brakuje, a wiele dostępnych narzędzi umożliwia przygotowywanie czytelnych i skutecznych komunikatów to Gogole Ads jest jedną z popularniejszych form dotarcia do klienta.

Czym jest to narzędzie? To nic innego, jak system płatnych reklam, w których samodzielnie tworzymy kampanie reklamowe dla konkretnych celów. Te, będą wyświetlać się na różnych stronach pod określonymi wynikami wyszukiwania Google i nawiązywać tematycznie do Twoich produktów.

Dzięki temu, a raczej mając na uwadze, że system płatnej reklamy Google Ads jest tak skuteczny to korzystają z niego różne marki, a przede wszystkim firmy o różnorodnej wielkości. Ogromne korzyści z dobrze dopasowanej reklamy zyskają i małe firmy, jak i duże międzynarodowe korporacje.

Samo narzędzie ma wiele zalet, a w szczególności są nimi intuicyjny panel, łatwa rejestracja i solidnie przygotowany przewodnik po poradach. Reklama Google Ads jest także widoczna praktycznie od razu po jej uruchomieniu, a wyłączyć można ją jednym kliknięciem. To wszystko sprawia, że nie ma konieczności inwestowania w duże środki, by móc rozpocząć przygodę z panelem i pierwsza reklamą.

Atutem Google Ads jest także bardzo precyzyjne targetowanie. Określoną formę reklamy można podesłać wylistowanej grupie odbiorców powstałej poprzez analizę naszej witryny. Kierując na nią określone słowa kluczowe można zaoszczędzić sporo czasu oraz pieniędzy poniesionych na standardową reklamę w internecie.

Google Ads, także dla tych, którzy nie mają doświadczenia w płatnej reklamie

To prawda, że z narzędzia Google Ads można korzystać niezależnie od tego, jaką posiadamy wiedzę. Obszerny przewodnik Google, ale także inne precyzyjne artykuły przeprowadzą Cię przez cały proces tworzenia reklamy. Sprawdź np. ten artykuł: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/735/google-ads-poznaj-tajniki-reklamy-w-google

Trudno znaleźć treść, która w dokładniejszej formie przedstawiałaby temat Google Ads i odpowiadał na wszystkie postawione pytania początkujących reklamodawców.

Nie zmienia to faktu, że podstawą każdej dobrze przygotowanej kampanii Google Ads, będzie Twoja dedykowana ofercie lista słów kluczowych. Przygotuj ją w oparciu o indywidualną analizę, wskazówki SEO specjalisty, czy też wcześniejsze doświadczenia. Dopiero potem przejdź do tworzenia pierwszej kampanii.

Jak jest rozliczany koszt reklamy tekstowej Google Ads? Czyli, ile to kosztuje?

Reklama tekstowa Google Ads (dawniej Adwords) w wyszukiwarce jest rozliczana w systemie PPC (Pay Per Click). Dla potencjalnego reklamodawcy oznacza to, że w ramach założonego budżetu reklamowego przeznaczanego na daną kampanię, opłata będzie pobierana tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie w reklamę. W praktyce płacisz tylko za fizyczne wejścia na Twoją stronę.

Format rozliczania Google Ads jest zatem bardzo czytelny i rzetelny, ale już ustalenie budżetu nie będzie zawsze utrzymywało się w sztywnych ramach. Inny budżet będzie musiał założyć klient z firmą o dużej, konkurencyjnej ofercie. Inny budżet będzie dotyczył wysoce specjalistycznej branży. Sporo zależy tutaj od przygotowanych słów kluczowych, celu reklamy, grupy użytkowników i wielu innych parametrów, o których powie Ci specjalista, bądź z którymi zapoznasz się w przewodniku Google. Jedno jest pewne, im rzetelniej i skrupulatniej podejdziesz do tego, jak przygotować reklamę, tym większe szanse na jej powodzenie i konwersję.

About The Author