Użytkownicy używają Facebookowych grup każdego dnia – do pracowania nad wspólnymi projektami, komunikacji ze znajomymi, planowania podróży czy do dzielenia swoich pasji i zainteresowań. Grupy zastąpiły już internetowe fora, a sam Zuckerberg na jednej z

konferencji podkreślił, że misją Facebooka jest budowanie relacji i zbliżenie do siebie ludzi. Grupy są jednym z miejsc, które skutecznie spełniają to zadanie.

Czy założyłeś już grupę na Facebooku dla swojej marki? Jeśli nie, podam Ci kilka powodów, dla których warto to zrobić! ⬇

> Zbudujesz zainteresowaną społeczność w obrębie tematycznym swojej marki. Zbierzesz w jednym miejscu ludzi, którzy interesują się Twoją branżą. To bardzo cenne dla Twojej firmy – mogą znaleźć się tam Twoi potencjalni klienci, kontrahenci bądź interesanci!

> Wprowadzisz regulamin grupy i zasady skonstruowane przez Ciebie. Dzięki temu, unikniesz częstego spamu bądź autopromocji innych użytkowników. Nie pozwól członkom grupy na wulgaryzmy oraz kłótnie – zaznacz w regulaminie, że dodawane komentarze mają polegać na dyskusji, a treści być zgodne z tematyką grupy.

> Zwiększysz zaangażowanie społeczności, rozpoczynając dyskusję na wybrany temat bądź włączając się w rozmowy innych użytkowników. Pytaj członków o ich opinie, rekomendacje, publikuj ciekawe informacje z branży, dziel się swoją wiedzą – tak, by pokazać, że Twoja firma jest ekspertem w danej dziedzinie. Informuj o nowościach, promocjach i rabatach.

> Będziesz miał możliwość monitorowania treści pojawiających się na grupie. Możesz włączyć opcję moderacji wspisów, tzn. akceptacji bądź odrzucenia każdego komentarza dodanego przez członka. Możesz także włączyć opcję zadania pytań użytkownikowi, który chce dołączyć do grupy, by móc poznać, na przykład, jego motywację do dołączenia.

> Będziesz miał możliwość dyskusji w czasie rzeczywistym. Klienci chcą odpowiedzi tu i teraz, więc możesz im to umożliwić! Szybko reaguj na wszelkie pytania bądź trudności użytkowników – odpowiadaj im. Być może będzie to pomocne dla innego użytkownika z podobnym problemem. Jeśli dział techniczny bądź jakikolwiek inny suport trwa długo, możesz spodziewać się,  

> Każdy z użytkowników dostanie powiadomienia o zamieszczonym poście bądź komentarzu. Wszyscy będą wiedzieli o nowych treściach!

> Zachęcisz użytkowników do tworzenia contentu, który będziesz mógł później wykorzystać. Gdy zbierzesz już dużą i zaangażowaną społeczność – możesz poprosić swoich odbiorców o zdjęcie z Twoim produktem lub zwykłą opinię o nim! Content od Twoich klientów to najbardziej wiarygodny aspekt Twoich działań w social media.

Skoro wiesz już, dlaczego grupa może przydać się w rozkręceniu Twojego biznesu, pokażę Ci, jak ją założyć!

Krok I – kliknij na trzy kropeczki na swoim fanpage obok “Lubię to!” i “Obserwuj” – “Utwórz grupę”. Musisz posiadać uprawnienia Administratora fanpage, by móc utworzyć grupę.

 

Krok II – Uzupełnij dane

Krok III – Dodaj opis grupy, by użytkownicy wiedzieli, do czego ma służyć to miejsce. Dodaj zdjęcie w tle, które kojarzy się z tematyką branży. Zacznij dodawać treści i zachęcać użytkowników do dołączenia!

I gotowe! ✌

Do czego jeszcze można wykorzystać grupy?

👉 Do wsparcia w nauce, do motywowania, do networkingu, do ogłoszeń nieruchomości, szukania pracy, wystawiania ogłoszeń o pracę, do szukania hotelu bądź przejazdu, sprzedaży/kupna bądź wymiany przedmiotów… I wiele, wiele innych! Oto jeden z przykładów, który w swojej Notatce na Facebooku opisał sam Mark Zuckerberg:

A few weeks ago I met Lola Omolola. (…) Lola lives in Chicago and is originally from Nigeria. Two years ago, Lola founded a secret group called Female IN. She describes it as a „no-judgement support group” to give women a safe place to talk about everything from marriage to health issues to work problems. Today it has more than a million members around the world — all women — because one woman cared about giving them a voice.

W tłumaczeniu:

Kilka tygodni temu poznałem Lolę Omololę. (…) Lola mieszka w Chicago, a pochodzi z Nigerii. Dwa lata temu, Lola założyła grupę o nazwie “Female IN”. Opisała ją jako “grupa wsparcia, w której nikt się nie ocenia”, by dać kobietom bezpieczną przestrzeń do rozmów o wszystkim – od małżeństwa, przez problemy zdrowotne, po trudności w pracy. Dziś [w 2017] posiada ponad milion członków z całego świata – same kobiety – ponieważ jedna z nich pozwoliła im dojść do głosu.

To powinno potwierdzić, że to naprawdę niesamowite narzędzie do łączenia ludzi! Tak więc… Powodzenia!

About The Author