Współcześnie w internecie znajdziemy wszystko, co z jednej strony daje nam ogromne możliwości, a z drugiej jest również niemałym wyzwaniem, aby wybić się na tle innych. Jak może nam w tym pomóc SEO? Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego i czy warto się na nie zdecydować?
1. Pozycjonowanie sklepu internetowego – czym jest?
2. Jak działa pozycjonowanie w sklepie internetowym?
3. Optymalizacja sklepu internetowego – czy jest konieczna?
4. Czy warto się zdecydować na pozycjonowanie sklepów internetowych?
5. Samodzielnie czy z pomocą – jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?
6. O czym pamiętać decydując się na działania SEO dla sklepu online?
Pozycjonowanie sklepu internetowego – czym jest?
Pozycjonowanie to proces, którego celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google, w momencie gdy wpiszemy w nią określone frazy. Dzięki temu istnieje większa szansa, że osoba szukająca kliknie właśnie w link prowadzący do naszej strony, a nie dowolnej innej. W przypadku sklepu internetowego oznacza to, że im wyżej się uplasujemy, tym większe szanse mamy na pozyskanie nowych klientów. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych to długotrwały proces, nastawiony nie tylko na pojawianie się w odpowiedziach do konkretnych fraz, ale również na to, by wygląd i sposób funkcjonowania strony zachęcały użytkowników do pozostania na niej.
Jak działa pozycjonowanie w sklepie internetowym?
Pozycjonowanie serwisów e-commerce to nie tylko działania nastawione na tworzenie unikatowych treści pod frazy kluczowe. Liczy się również to, jak nasz sklep wygląda i jak prezentuje się jego architektura, czyli „szkielet” stworzony z menu, kategorii i innych filtrów służących do poruszania się po produktach. Bardzo ważnym aspektem jest również to, czy linkowanie wewnętrzne ułatwia poruszanie się po witrynie, a także czy jest ona atrakcyjna wizualnie dla potencjalnego odbiorcy. Oczywiście, prowadzenie bloga czy dbanie o odpowiednio napisane opisy produktów i kategorii również mieści się w definicji pozycjonowania i jest nie mniej istotnym aspektem, na który należy zwrócić uwagę.
Optymalizacja sklepu internetowego – czy jest konieczna?
Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z usługi pozycjonowania sklepów internetowych, powinniśmy przeprowadzić audyt SEO, który wskaże nasze mocne i słabe strony. Jest to swoista lista plusów i minusów, którą możemy następnie wykorzystać do wdrożenia i rozwinięcia kolejnych etapów związanych z pozycjonowaniem. Wykonanie audytu znacząco usprawnia pracę, ułatwia optymalizację sklepu w obszarach, gdzie jest to niezbędne i pozwala nam na pracowanie w ramach spójnego planu, co w dłuższym terminie przyniesie nam większe korzyści. Z tego względu nie warto pomijać tego kroku, a wręcz przeciwnie – im lepiej go zrealizujemy, tym łatwiej będzie nam później piąć się do góry na liście wyników wyszukiwań.
Czy warto się zdecydować na pozycjonowanie sklepów internetowych?
Strategia pozycjonowanie sklepu internetowego to rzecz warta naszej uwagi nawet w sytuacji, gdy prowadzimy niewielki sklep i nie jesteśmy przekonani do zwiększania lub tworzenia budżetu na marketing. Dzięki działaniom SEO sklepy internetowe mają możliwość rozrastać się i zyskiwać coraz to nowych klientów, co siłą rzeczy prowadzi do zwiększenia sprzedaży i naszych zysków. Dzięki pozycjonowaniu mamy również możliwość rozwijania swojej strony, na czym zyskują wszyscy: klienci, którzy mają do wyboru więcej towarów oraz my sami, ponieważ nasz biznes rośnie w siłę.
Samodzielnie czy z pomocą – jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?
W sytuacji, gdy nie mamy przewidzianych środków na działania związane z pozycjonowaniem, naturalnym jest że wielu z nas będzie chciało samodzielnie spróbować swoich sił w tej dziedzinie. Przy małych markach jest to możliwe, chociaż nie będzie tak skuteczne, jak działania przeprowadzone przez specjalistę. Na dłuższą metę warto pamiętać, że pozycjonowanie stron jest procesem długotrwałym i wymagającym konsekwencji oraz wiedzy, w związku z czym podjęcie współpracy z zawodowcem specjalizującym się w tej dziedzinie może przynieść nam więcej korzyści, niż samodzielne próby. Jeżeli z kolei posiadamy długoterminowy plan związany z promowaniem naszego sklepu, warto jest znaleźć kogoś, kto będzie w stanie ją z nami wspólnie realizować przez cały ten czas. Dzięki temu unikniemy konieczności wdrażania kolejnych osób w projekt, a także będziemy mieć pewność, że usługa zostanie zrealizowana za każdym razem na takim samym, wysokim poziomie.
O czym pamiętać decydując się na działania SEO dla sklepu online?
Efekty pozycjonowania sklepów internetowych są niewątpliwie bardzo kuszące i tylko z tego powodu warto rozważyć podjęcie podobnych działań. Pamiętajmy, że wykorzystując narzędzia SEO zwiększy się nie tylko widoczność sklepu, ale również wzrośnie liczba potencjalnych klientów, co ma już bezpośrednie przełożenie na nasz zysk i dalszy rozwój przedsiębiorstwa. Jeżeli sami nie czujemy się na siłach, by podjąć się pracy przy pozycjonowaniu sklepów internetowych, zdecydowanie warto skorzystać z pomocy fachowca – uzyskamy dzięki temu lepszy i szybszy efekt.