Prowadzenie działań reklamowych w dobie XXI wieku jest dziś niezbędne. Zwłaszcza że konkrecja jest ogromna. To samo tyczy się także działań e-marketingowych. Na całe szczęście są narzędzia, które powalają na ich analizę. Wiele z nich jest
całkowicie darmowych, choć sąwśród nich także te płatne lub częściowo płatne. Które narzędzia marketingowe powinny zainteresować marketerów odpowiedzialnych za działania content marketingowe?
1. Google Analytics
Podstawowym narzędziem, na które uwagę musi zwrócić każda osoba odpowiedzialna za działania marketingowe to Google Analytics. Analiza strony z udziałem tego narzędzia jest prosta i przydatna. Pozwala między innymi uzyskać takie dane jak liczba odwiedzin strony czy źródło, z którego użytkownik na nią dotarł. Ponadto dzięki Google Analytics sprawdzić można, jak długo użytkownik na niej przebywał.
2. Brand24
Brand24 pozwala na dostęp do opinii klientów na wybrany temat, co tyczy się nie tylko reklamowanej marki, ale też konkurencji. Wystarczy wpisać odpowiednie frazy kluczowe, a narzędzie wyłapuje o nich wzmianki znalezione w sieci. Dane te pochodzą z wielu różnych źródeł.
3. Buffer
Buffer pozwala skutecznie zarządzać treściami w ramach portali społecznościowych. Dzięki temu programowi o wiele łatwiej publikować i zarządzać postami. Również tymi zaplanowanymi na przyszłość, które użytkownik chce umieścić na swoim Fanpage’u.
4. TweetDeck
Twitter to kolejny portal, na który warto zwrócić uwagę, wychodząc ze swoimi kampaniami do kanałów Social Media. Narzędziem ułatwiającym zarządzanie profilem na Twitterze jest TweetDeck. Pozwala ono śledzić wzmianki czy hashtagi, a także planować tweety i archiwizować treści.
5. Twitonomy
Na szczegółową analizę tweetów oraz retweetów, a także wzmianek, hashtagów i obserwatorów na Twitterze pozwala Twitonomy. Dzięki tej aplikacji określić można nawet najlepszy czas do tweetowania.
6. Commun.it
Commun.it to platforma niezbędna do zarządzania kontem na Twitterze i Facebooku, która pozwala badać interakcje społeczne i pomaga w planowaniu wpisów.
7. Mention
Mention to skuteczne narzędzie do monitorowania tego, co dzieje się w sieci w czasie rzeczywistym. Minusem w tym przypadku jest fakt, iż program ten dostępny jest w angielskiej wersji językowej.
8. Share Tally
Wklejając link to narzędzia Share Tally, użytkownik ma szansę poznać dokładne statystyki danego posta. Po wklejeniu linka uzyska on również informacje o jego polubieniach, komentarzach czy udostępnieniach.
9. Website Grader
Website Grader to narzędzie podobne do Share Tally, ale o większej funkcjonalności. Powala też testować strony pod kątem urządzeń mobilnych, jak i analizować podjęte działania SEO.
10. Hootsuite
Hootsuite to kolejne narzędzie do zarządzania kilkoma profilami społecznościowymi. Pozwala nimi zarządzać, ale również monitorować aktywność użytkowników, jak i trendy w SM.
Nie są to oczywiście wszystkie narzędzia, które służą działaniom content marketingowym. Każde z powyższych w badaniu efektywności kampanii i zarządzaniu nimi wypada jednak bezbłędnie.