Facebook, stanowiąc najpopularniejsze z mediów społecznościowych, oferuje klientom biznesowym szereg wbudowanych instrumentów reklamowych. Podstawową opcją jest posiadanie firmowego fanpage’a w ramach portalu.
Korzystając z menedżera reklam użytkownik zyskuje szereg dodatkowych możliwości w zakresie promowania wybranych przez siebie treści. Menedżer pozwala określić cel kreowanej kampanii: od prostej promocji pojedynczego postu i witryny internetowej firmy, aż do opcji bardziej zaawansowanych.
Aktywność dotycząca posta:
Uruchomimy teraz od podstaw reklamę dotyczącą aktywności posta. Uruchamiamy Menedżer reklam i w zakładce “Kampanie” klikamy “Utwórz”. Następnie tworzymy nazwę i – najważniejsze – ustalamy cel naszej kampanii.
Po utworzeniu kampanii przechodzimy do zestawu reklam. W zestawie reklam należy określić grupę docelową w oparciu o takie kryteria, jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy zainteresowania internautów. Określenia wymaga także koszt realizowanej kampanii reklamowej i czas jej trwania. Wyróżniamy dwa rodzaje budżetów, które możemy wybrać – całkowity i dzienny. Warto także wiedzieć, że możemy ustawić różne kwoty na poszczególne dni kampanii.
Dzięki Menadżerowi Reklam możemy w sposób precyzyjny dostosować grupę docelową odbiorców reklamy, uwzględniając przy tym również powiązania z danym wydarzeniem, profilem lub z istniejącą aplikacją.
Obecnie szczególnie ważnym jest fakt, że reklamy w Facebook mogą być tworzone jako dwukanałowe – osobno na urządzenia mobilne (z systemem android i/lub iOS) oraz dla użytkowników sprzętu stacjonarnego, dzięki czemu możliwa jest bardziej precyzyjna personalizacja tworzonych przekazów.
Jeżeli chodzi o umiejscowienie reklam to Facebook zaleca nam korzystanie z opcji Automatyczne umiejscowienia. W tej opcji jeśli jedno umiejscowienie jest skuteczniejsze automatycznie przydzielana jest do niego większa część naszego budżetu.
Jeśli mamy ustalone budżety, czas trwania kampanii, umiejscowienie reklamy oraz mamy określoną grupę docelową to przechodzimy do zakładki “Reklamy”.
Na tym etapie wybieramy stronę na Facebooku, na której ma być uruchomiona reklama oraz wybieramy konto na Instagramie, jeśli reklama ma pojawiać się również tam. Następnie możemy utworzyć nową reklamę lub użyć istniejącego już posta.
Jeżeli nie wyszukuje nam posta znajdującego się na naszym fanpage, którego chcemy promować, możemy go znaleźć poprzez funkcję “Wprowadź identyfikator posta”.
Jeżeli jesteśmy pewni, że wszystkie dane zostały prawidłowo wprowadzone i cała kampania jest już gotowa do publikacji klikamy przycisk “Opublikuj”.
Gratulacje! Twoja promocja posta została właśnie uruchomiona 😉