Co działo się w ubiegłym tygodniu w dziedzinie marketingu? Jak co tydzień, działo się sporo. Oto krótkie podsumowanie najważniejszych wydarzeń ostatnich dni na rynku reklamy.

STS rusza z kampanią na Mundial

Mistrzostwa świata w piłce nożnej coraz bliżej. Jako że piłka nożna to najpopularniejszy sport na świecie, a Mundial to jedna z najważniejszych imprez sportowych nie tylko tego sezonu, ale i ostatnich czterech lat (może poza igrzyskami olimpijskimi) jest to sposób do zareklamowania swoich usług dla wielu firm z różnych branż. O mistrzostwach świata nie mogły zapomnieć też firmy bukmacherskie, a w tym największy bukmacher nad Wisłą — STS.

W związku ze zbliżającym się Mundialem STS rusza z nową akcją reklamową, która będzie propagowana w telewizji, prasie oraz jakże by inaczej w internecie na największych portalach i interaktywnych platformach rozrywkowych. Przekaz reklamowy koncentruje się wokół promocji organizowanych przez firmę bukmacherską. W jednej z nich pula nagród gotówkowych wynosi aż milion złotych.

Przypomnijmy, że STS to sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej. W marcu spółka poinformowała o przedłużeniu umowy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej do roku 2022.

Halama i jego kurczaki będą promować markę HaloPrawo.pl

Firma Availo, która działa w formule prawo direct wprowadza na rynek nową markę oraz linię usługową. Usługa będzie świadczona zdalnie przez telefon lub też adres e-mail. Wejściu na rynek HaloPrawo.pl towarzyszy kampania z udziałem dobrze znanego na polskiej scenie rozrywkowej Grzegorza Halamy.

Miłośnikom rozrywki Halama znany jest jako znakomity satyryk. W swoich skeczach gra on pana Józka, który jest hodowcą kurczaków. Celem tych działań jest przedstawienie usług z dziedziny prawa na HaloPrawo.pl dla wszystkich bez wyjątku.

Kampania jest prowadzona w internecie. W jej ramach przygotowano krótkie filmy z udziałem ambasadora. Pierwszy z nich zatytułowany został „Kaczuszka” i oglądać można go od 14 maja. Kolejne dwa – „Alimenty” i „Śpiworki ” – pojawią się w kanale marki na YouTube w czerwcu. Dodatkowo z początkiem czerwca ruszą też działania content SEO, remarketing, karmanie AdWords czy targetowanie kontekstowe, a w planach jest też aktywność BTL czy reklama w telewizji. Kampania nowego brandu potrwać ma przynajmniej rok.

Sony pozostaje z Ligą Mistrzów

Sony Interactive Entertainment ogłosiło odnowienie umowy na sponsoring Ligii Mistrzów UEFA, ale także Superpucharu UEFA, ligi młodzieżowej i mistrzostw UEFA w Futsalu. Współpraca trwa od 20 lat i została przedłużona do sezonu 2020/2021.

– Współpraca z UEFA jest dla nas niezmiernie ważna. Liga Mistrzów UEFA to najbardziej prestiżowe klubowe rozgrywki piłkarskie w Europie. Mamy świadomość, że wielu graczy podziela naszą pasję do piłki nożnej, która ma kluczowe znaczenie dla marki PlayStation. Współpraca Sony z UEFA sięga początków istnienia PlayStation. W związku z czym piłka nożna to także w dużej mierze element naszej historii — powiedział wiceprezes i dyrektor ds. marketingu i sprzedaży na rynkach światowych Sony Interactive Entertainment, Jim Ryan.

Uczczeniem współpracy jest konkurs, w którym do wygrania będą dwa bilety na finał Ligi Mistrzów w sezonie 2018/19. Ten tym razem odbędzie się w Madrycie. W ramach nagrody zwycięzca otrzymuje też gratis podróż i zakwaterowanie. Więcej informacji o konkursie znaleźć można na stronie www.playstation.com.

About The Author