10 narzędzi do tworzenia grafik w social media


Czerwiec 30, 2018

Social Media to w dobie XXI wieku to podstawa kampanii reklamowych. Niemal każda firma ma dziś swoją stronę na Facebooku. Pozostałe kanały to Twitter, Instagram czy Snapchat i Pinterest. Interakcję z użytkownikami nawiązać można między innymi poprzez różne grafiki, infografiki czy gify. Na tle dużej konkurencji warto się nimi jednak jakoś wyróżnić. Na pewno pomocne będą w tym specjalne narzędzia, które umożliwiają tworzenie kreatywnych postów do mediów społecznościowych.

Canva

Canva jest platformą, w której można zaprojektować wszelkiego rodzaju treści wizualne. Użytkownik ma tutaj bibliotekę z wieloma grafikami wektorowymi, fotografiami czy ilustracjami, które dają możliwość zmiany ich wyglądu. Oczywiście przy pomocy tego urządzenia można również załadować i edytować swoje zdjęcia. Narzędzi i filtrów jest tu na tyle dużo, że powinny one usatysfakcjonować każdego użytkownika.

Pablo

Strona pablo.buffer.com pozwala stworzyć proste grafiki, które rozmiarem są dostosowane do Facebooka, ale także Twittera, Instagrama i Pinteresta. Dodać można do nich różne teksty, filtry, logotypy czy inne elementy graficzne.

Relay

Tworzenie grafik do wszystkich kanałów marketingowych upraszcza również Relay. Plusem jest tutaj fakt, że rozmiary grafik są dopasowywane automatycznie w zależności od tego, na jaki kanał użytkownik chce je wstawić. Niestety narzędzie jest płatne, ale przetestować można je za darmo.

Edytor Shutterstock

Edytor Shutterstock jest narzędziem stosunkowo młodym. Daje możliwość edycji zdjęć i tworzenia grafik do mediów społecznościowych.

Pixlr

Webowym edytorem graficznym jest Pixlr. Znaleźć można tam narzędzia, które są charakterystyczne dla profesjonalnych programów graficznych. Pracować można tu na warstwach czy otwierać zaawansowane pliki graficzne, a także nakładać na nie filtry i teksty.

Recite

Dość prostym narzędziem do tworzenia grafik z tekstami jest Recite. Po wpisaniu treści i wybraniu szablonu użytkownik otrzymuje tu grafikę adekwatną dla danego kanału SM.

PicMonkey

Kolejnym narzędziem, z którego można skorzystać, tworząc grafiki na kanały social media, jest PicMonkey. Użytkownik otrzymuje tu wiele narzędzi do edycji i retuszu. Dostępna jest także szeroka gama szablonów czy czcionek. Plusem jest fakt, że aplikację pobrać można też na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android.

Infogr.am

Infogr.am jest natomiast narzędziem pozwalającym skleić w całość wszelkie wykresy, mapy czy też inne elementy, które ukazują zależności liczbowe. Warto o nim pamiętać przy tworzeniu grafik opartych na statystykach.

Easel.ly

Z kolei Easel.ly zawiera w sobie wiele darmowych szablonów dla infografik. Pozwala dodawać do nich wykresy, teksty czy grafiki.

Visually

Przy tworzeniu infografik, ale także innych treści na Facebooka, Twittera czy Instagrama i Snapchata pomaga też Visually. Poza tym jest to swego rodzaju platforma społecznościowa, na której użytkownicy stworzone grafiki mogą oceniać i komentować.

Nie są to oczywiście wszystkie programy do obróbki i tworzenia zdjęć, grafik czy infografik, które następnie umieścić można na kanałach social media. Każde z powyższych na pewno warte jest jednak bliższej uwagi. Zwłaszcza że dzięki nim spersonalizowanie contentu jest o wiele prostsze i zajmuje znacznie mniej czasu.