Marketing dla e-commerce

Przedsiębiorcom, którzy postawili na e-biznes, przyświeca zazwyczaj jeden cel. Mianowicie chcą oni osiągnąć jak największą sprzedaż, a tym samym zintensyfikować zyski, co jest celem każdego przedsiębiorstwa bez wyjątku. Podobnie jak w przypadku

wszystkich innych podmiotów biznesowych także i e-sklepy powinny postawić na działania marketingowe. Ważne jest jednak, aby wybrać najlepszą dla swojego biznesu strategię reklamową.

Pozycjonowanie

W pierwszej kolejności każdy tego typu przedsiębiorca powinien pomyśleć o pozycjonowaniu. Jest ono niezbędne do tego, aby pod danym słowem czy też całymi frazami kluczowymi osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki Google. Decydując się na takie działania, należy zacząć od audytu SEO sklepu internetowego oraz przeprowadzenia optymalizacji, a więc wdrożenia zmian, które mają przystosować serwis pod silniki wyszukiwarki. Następnie zabrać się można za samo pozycjonowanie, a więc dodawanie witryny w katalogach branżowych, pisanie artykułów sponsorowanych czy udzielanie się na forach lub w Social Media, o czym za chwilę.

Kampanie AdWords

Kolejnym sposobem reklamowania swojej oferty są kampanie AdWords. Bez wątpienia to jedno z najefektywniejszych narzędzi do pozyskiwania nowych klientów. Na kampanie AdWords warto postawić również z tego względu, że reklamodawca przez cały czas może obserwować swój budżet. Z poziomu panelu AdWords możliwe jest też modyfikowanie kampanii, zmieniając grupę docelową czy też słowa kluczowe, na które wyświetla się reklama.

Porównywarki cenowe

Każdy człowiek dany produkt o identycznych czy też bardzo zbliżonych parametrach chciałby nabyć jak najtaniej i oczywiście jest to zrozumiałe. Dlatego wielu internautów przed finalizacją zakupu korzysta z porównywarek cenowych. Tam również warto zaznaczyć swoją obecność. Jest to szansa na zdobycie dodatkowego ruchu w e-sklepie, a w konsekwencji zwiększenie sprzedaży.

E-mail marketing

Wielu internetowych przedsiębiorców słysząc o e-mail marketingu, popuka się w głowę. To zrozumiałe, bo niby skąd legalnie już na starcie wziąć grupę subskrybentów. To prawda, co nie oznacza, że nie można zacząć ich pozyskiwać. Najlepiej poprzez zapisanie się do newslettera. Chcąc ich do tego zachęcić, warto taką akcję w jakiś sposób nagrodzić, np. 5- czy 10-procentowym rabatem.

Social Media

Ogromne możliwości w zakresie reklamy w dobie czasów współczesnych dają również Social Media. Przede wszystkim na myśl przychodzi tutaj portal społecznościowy Facebook, gdzie można założyć stronę sklepu, pozyskując w ten sposób coraz szersze grono internautów. Jest to doskonały sposób na to, aby pozostawać z nimi w interakcji i stałym kontakcie. Ważne jednak, aby prowadzony Fanpage nie służył tylko i wyłącznie do reklamowania swoich produktów. To szybko znudzi odbiorców. Przekaz powinien być zróżnicowany i zawierać w sobie także różne ciekawostki, informacje o promocjach czy inne ciekawe przekazy. Tak w formie graficznej, jak również postów, infografik, materiałów wideo czy sond. Inny popularny portal społecznościowy to Twitter, choć w tym przypadku możliwości reklamowe są dużo mniejsze. Dobrze wypada też Google+ czy sam kanał na serwisie YouTube.