Branża e-commerce, czyli działalność związana z handlem elektronicznym rozwija się niezwykle dynamicznie. Ofert pracy nie brakuje. Na zatrudnienie mogą liczyć zarówno osoby stawiające pierwsze kroki w branży, jak i te bardziej doświadczone.

Na jakie zarobki mogą liczyć pracownicy branży e-commerce?

Światowa sprzedaż w branży e-commerce rośnie nieprzerwanie od 2017 r. Wówczas wyniosła ona 2,383 bln USD. W 2020 r. było to już 4,206 bln USD, a w 2021 r. – 4,927 bln USD. Biorąc pod uwagę potencjał handlu drogą internetową, można z całą pewnością stwierdzić, że sprzedaż wciąż będzie rosnąć podobnie jak i zarobki specjalistów e-commerce.

Rozpiętość wynagrodzenia w branży e-commerce jest bardzo szeroka. Zależy od zajmowanego stanowiska, posiadanego doświadczenia, jak i profilu samej firmy.  Istotne jest jednak to, że w branży tej można liczyć na regularne i wysokie podwyżki. Jak wynika z raportu „Przegląd Wynagrodzeń 2021” opracowanego przez Devire, specjalista od e-commerce mógł w poprzednim roku liczyć na wynagrodzenie w przedziale od 6 000 do 10 500 zł. W roku 2022 osoby aplikujące na stanowiska mogą spodziewać się zarobków w przedziale od 5 do nawet 30 tys. zł brutto (w zależności od kwalifikacji i doświadczenia).

Branża handlu elektronicznego jest odporna na obostrzenia nakładane na handel bezpośredni, związane z trwającą epidemią. Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników, przy jednoczesnym spadającym bezrobociu jest coraz większe. Wobec tego nie dziwi fakt, że w 2021 r. 64% pracowników utrzymało poziom wynagrodzeń, a aż 18% otrzymało podwyżki.

Na jakie stanowiska warto aplikować w branży e-commerce?

Na dobrze płatne posady mogą liczyć zarówno osoby, które stawiają pierwsze kroki w handlu elektronicznym, jak i te o bardzo dużym doświadczeniu. Szczególnie warte uwagi są stanowiska:

  • pracownika biura obsługi klientów, odpowiedzialnego za obsługę zamówień i wsparcie klientów;
  • specjalisty ds. marketingu, odpowiedzialnego za dostosowywanie działań firmy do panujących trendów rynkowych;
  • copywritera i contentwritera odpowiedzialnego za optymalizację treści zgodnie z zasadami SEO;
  • specjalisty ds. retencji, odpowiedzialnego za dostarczanie klientom doświadczeń zachęcających do ponownego zakupu.

Branża e-commerce nie może się również obejść bez pracowników magazynów. To oni są bezpośrednio odpowiedzialni za realizację zamówień oraz bieżące uzupełnianie zapasów magazynowych.

Gdzie szukać pracy w branży e-commerce?

Ofert pracy w branży e-commerce należy szukać przede wszystkim w Internecie. Ciekawe propozycje publikowane są na profesjonalnych serwisach społecznościowych. Wiele firm decyduje się jednak zamieszczać oferty wyłącznie na swoich stronach www. Warto więc śledzić witryny, interesujących pracodawców. 

Najwięcej ofert, aktualizowanych każdego dnia znaleźć można w serwisach z ofertami pracy, takich jak: https://www.gowork.pl/praca/e-commerce;st. Wbrew pozorom praca e-commerce nie jest wyłącznie pracą zdalną. Wiele firm preferuje rozwiązania hybrydowe lub całkowicie stacjonarne. Dzięki korzystaniu z serwisu z ofertami pracy można zawęzić listę propozycji zatrudnienia do wybranego miasta, typu stanowiska, a nawet preferowanego typu umowy oraz wymiaru etatu.

About The Author