esklep-z-erp

Szybkie uruchomienie sprzedaży internetowej to wyzwanie przed którym stoi teraz wiele firmy, m.in. hurtowni i produkcyjnych. Sklep internetowy zintegrowany z systemem ERP to pożądane rozwiązanie przede wszystkim dla firm, które chcą wykorzystać Internet, jako dodatkowy kanał sprzedaży. Działa zgodnie z całym zapleczem magazynowym , finansowym i księgowym firmy. Nie komplikuje bieżących procesów handlowych i umożliwia zdalne kierowanie siecią sprzedaży . Zobacz, jakie korzyści oferuje integracja sklepu internetowego z systemem ERP i jakie gotowe rozwiązania w tym zakresie oferuje firma Comarch.

Internet – szansa na rozwój

W obecnej sytuacji globalnej pandemii koronawirusa  potrzeba przeniesienia biznesu i sprzedaży online jest bezdyskusyjna. Po prostu obecność w Internecie będzie sine qua non nie tylko biznesowego sukcesu, ale także utrzymania się na rynku. Dzięki przeniesieniu czy poszerzeniu działalności o rynek e-commerce, który z roku na rok rozwija się w dwucyfrowym tempie, firma może wejść na całkowicie nowy poziom i zyskać nowe możliwości, zarówno w zakresie pozyskania nowych klientów, jak i wzmocnienia obecnych relacji biznesowych.

Oprogramowanie sklepu internetowego

Kluczowym problemem w zakresie wejścia na rynek e-commerce jest wybór właściwego oprogramowania. Obecnie dostępne na rynku rozwiązania w tym zakresie oferują więcej niż tylko zwykłą obsługę sprzedaży w sieci. Dzięki integracji oprogramowania sklepu internetowego z systemem ERP firma zyskuje nowe korzyści:

  •  Zintegrowanie danych asortymentowych z systemem ERP. Synchronizacja danych między sklepem internetowym a systemem informatycznym firmy odbywa się automatycznie, dzięki czemu klienci uzyskują informację o dostępności towaru w czasie rzeczywistym. Synchronizowane są kartoteki towarowe (produkty z opisami, atrybuty towarów, zdjęcia towarów, stany magazynowe oraz ceny).
  •  Synchronizacja stanów magazynowych. Dzięki automatycznej synchronizacji nie trzeba aktualizować stanów po każdej transakcji. Ponadto można na bieżąco reagować i uzupełniać brakujące towary, zmiany ilości dostępnych produktów w sklepie są widoczne od razu w systemie. Synchronizacja zapewnia kontrolę nad faktycznym stanem magazynu, łatwiejsze i szybsze zarządzanie sprzedażą oraz pozwala uniknąć wielu błędów, których nie sposób wyeliminować przy ręcznej aktualizacji stanów magazynowych.
  •  Sprzedaż internetowa jest natychmiast księgowana i rozliczana w głównym systemie księgowym. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zaoszczędzić czas i pieniądze związane z zatrudnieniem personelu, który przy tradycyjnym oprogramowaniu musiałby to wykonywać ręcznie.

Sprzedaż internetowa zintegrowana z systemem ERP

Firma Comarch posiada w ofercie gotowe rozwiązania umożliwiające wielokanałową sprzedaż ukierunkowaną zarówno na klientów detalicznych, jak i biznesowych. Comarch e-Sklep to nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego bezpośrednio zintegrowane z systemami Comarch ERP XT, Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum. Comarch e-Sklep to najlepszy sposób na własny sklep internetowy. Oferuje szybki start, łatwą obsługę, integrację z systemami magazynowymi oraz bezpłatne szablony graficzne. A co najważniejsze na początku przygody w branży e-commerce, firma zapewnia wsparcie techniczne sześć dni w tygodniu. Z kolei Comarch B2B to nowoczesna platforma internetowa umożliwiająca zdalną obsługę sieci sprzedaży w modelu Business-to-Business zintegrowana z systemami Comarch ERP Altum oraz Comarch ERP XL, dzięki czemu wszystkie dane dostępne są wprost z systemu ERP. Ponadto wybrani kontrahenci za pomocą przeglądarki internetowej mogą mieć wgląd do aktualnej indywidualnie przygotowanej dla nich oferty handlowej. Za sprawą działania w trybie online bezpośrednio na własnej bazie systemu Comarch ERP wszystkie zmiany i nowości są widoczne w Comarch B2B bez jakiejkolwiek zwłoki czasowej. Natomiast kontrahenci mają dostęp do oferty z dowolnego miejsca, o dowolnej porze. Jednak jednym z największych atutów aplikacji Comarch B2B jest pełna integracja z systemem ERP, pozwalająca na prezentację oferty kontrahentom wprost z własnej bazy danych, przyjmowanie i realizację zamówień, jak również udostępnianie dodatkowych dokumentów (np. skany umów, ulotki promocyjne czy katalogi). Ponadto aplikacja umożliwia dostosowanie wyglądu platformy do własnych potrzeb. Wdrożenie platformy Comarch B2B pozwala firmie wypłynąć na szerokie wody, posiada w standardzie 4 wersje językowe interfejsu, a także umożliwia rozliczenia w różnych walutach.

Podsumowanie

Integracja oprogramowania sklepu internetowego z systemem ERP to nie tylko większy komfort obsługi sprzedaży, ale także wymierne korzyści związane z ograniczeniem personelu, szczególnie w dziale księgowości.

Dowiedz się więcej tutaj: https://www.comarch.pl/erp/sprzedaz-internetowa/

About The Author