Masowa wysyłka SMS-ów, a także elektronicznych wiadomości jest obecnie prostsza i szybsza niż kiedykolwiek wcześniej. Duża w tym zasługa takich platform, jak https://mprofi.pl/, które pozwalają skonfigurować wiadomości bez jakiegokolwiek programowania i innych skomplikowanych procesów wymagających wiedzy technicznej.

Odgrywa ona ważną rolę nie tylko w codziennym funkcjonowaniu firmy (mailowo i SMS-owo mogą być wysyłane m.in. przypomnienia o wizycie lub powiadomienia o wysłaniu zamówienia), ale także w prowadzonych przez nią kampaniach marketingowych. W jaki dokładnie sposób można wykorzystać tę technologię w marketingu? Doradzamy!

Masowa wysyłka SMS w marketingu

Żeby móc wysyłać komuś SMS-y z ofertami marketingowymi, trzeba najpierw uzyskać po pierwsze jego numer telefonu, a po drugie zgodę na otrzymywanie tego typu treści. Wbrew pozorom nie jest to wcale dużym problemem. Można uzyskać te informacje m.in. przy okazji zapisu do newslettera, tworzenia konta czy dołączania do klubów stałego klienta.

Mając już na podorędziu bazę numerów, można zacząć działać. Popularnym i wartym uwagi rozwiązaniem jest przesyłanie SMS-owo kodów rabatowych, zarówno takich, które są powszechnie dostępne, jak i dedykowanych tylko konkretnie odbiorcom komunikatów SMS-owych. Jeśli klient będzie odczuwał, że otrzymywana komunikacja jest wartościowa i może dzięki niej zyskać, nie wycofa zgody na przetwarzanie danych.

Podsyłanie klientom kodów rabatowych i informacji o promocjach, przecenach czy specjalnych ofertach (na przykład „Tylko dzisiaj, kup 2 produkty X i trzeci otrzymaj gratis”) to nie tylko sposób na zaskarbienie sobie ich sympatii, ale też na zwiększenie sprzedaży. Zdecydowanie nie można nadużywać zaufania klientów, wysyłając im nieprzydatny spam.

Dużą zaletą komunikacji SMS-owej jest jej szybkość. Jest ona doskonałym sposobem na rozreklamowanie wydarzeń typu „flash sale”, czyli przykładowo 24-godzinnych wyprzedaży.

Mass mailing – do czego można go wykorzystać?

W przypadku e-maili sprawa wygląda podobnie. Również można za ich pomocą informować o wyprzedażach czy akcjach specjalnych, a także o nowych produktach. To jednak nie wszystko. Jest jeszcze wiele innych możliwości, aczkolwiek wiele oczywiście zależy od branży, w jakiej działa firma. W końcu inne e-maile wysyła np. sklep internetowy, a inne przykładowo firma z branży budowlanej.

Poza doraźnymi mailami informującymi o wspomnianych powyżej nowościach, z marketingowego punktu widzenia ciekawą opcją jest także newsletter pełny porad i rzeczowych informacji prosto od profesjonalistów. W ten sposób można szybko nawiązać relacje z potencjalnymi klientami lub poprawić relacje z klientami obecnymi, a także zbudować wizerunek eksperta.

Bardzo ważny jest umiar. Jeśli skrzynka danej osoby będzie codziennie wypełniała się wiadomościami od jednej firmy, to jest bardzo prawdopodobne, że szybko odwoła ona zgodę na dalsze wysyłanie jej wiadomości. Trzeba także koniecznie zadbać o spójną identyfikację wizualną i ogółem wysoką jakość grafik stosowanych w mailingu. 

About The Author

Przypisane do kategorii: Biznes